Ekonomická správa
Součástí vlastní nabídky ekonomická správa nemovitosti je:
- vedení předepsané evidence bytového fondu a její archivaci
- evidence všech bytových, nebytových a komerčních prostor
- evidence vlastníků, členů družstva, nájemníků, podnájemníků a uživatelů v bytových i nebytových jednotkách.
- vedení podvojného účetnictví domu v souladu s platnou legislativou
- vedení mzdové a personální agendy
- komplexní správa úvěrů včetně hypotéčních a jejich rozpočítání mezi členy
- aktivní obsluha bankovního účtu objednatele vč.zajištění veškerých plateb
- stanovení výše nájemného
- předpis služeb, fondu oprav, nájmů a veškerých záloh spojených s užíváním jednotek
- zpracování podkladů pro roční rozúčtování nákladů spojených s užíváním jednotek a vypracování archivní složky s kopiemi všech použitých dokladů
- zpracování ročního vyúčtování služeb a záloh na ně jednotlivým uživatelům
- vyúčtování fondu oprav a předkládání všem vlastníkům v rámci vyúčtování služeb
- stanovení výše a sledování úhrad spojených s členstvím v družstvu, přepočet členských podílů,
- pravidelná úprava záloh podle potřeb a nárůstu cen
- vedení přehledu plateb všech plateb uživatelů
- vyčíslení úroků nebo poplatků z prodlení v případě prodlení s platbami od uživatelů
- zajištění on-line přístupu k datům výše uvedených evidencí pro výbor
- zajištění on-line přístupu k datům a evidenci „svého objektu“ a „svého prostoru“ prostřednictvím internetu pro jednotlivé uživatele, vč. hlášení případných změn
- upomínání dlužníků,
- náklady na poštovné: 1x vyúčtování služeb, 1x nový rozpis záloh, 2x upomínka/klient a rok
- zpracování kompletní účetní uzávěrky vč. její kopie pro výbor
- zpracování ročního daňového přiznání k dani z příjmů
- zpracování výroční zprávy hospodaření pro schválení členskou schůzí nebo shromážděním vlastníků
- audit účetnictví a předepsané evidence vedených jiným správcem