Zápis ČS 21.11.2013
03.12.2013 12:46
ZÁPIS Z ČLENSKÉ SCHŮZE BYTOVÉHO DRUŽSTVA ZÚ ALFA
ZE DNE 21. LISTOPADU 2013
1) ZAHÁJENÍ, PREZENTACE
• Schůzi zahájila a řídila Ing. Naděžda Vacková.
• Zápis provedl Mgr. Jiří Machačný.
• Z celkového počtu 36 členů bylo přítomno 24, z toho 14 v zastoupení prostřednictvím
plné moci a 10 osobně.
• Jako host byl přítomen Libor Kafka (vedoucí správy bytového fondu).
• Bylo konstatováno, že schůze je usnášeníschopná.
2) ZPRÁVA KONTROLNÍ KOMISE
• Zprávu přednesl Martin Koloušek.
• Byla provedena kontrola předložených účtů a plateb za rok 2012 a za část roku 2013
(do září) a nebyl při tom shledán žádný rozpor.
• Pravidelné platby jsou realizovány včas.
• Investice do údržby domu z fondu oprav představovaly v roce 2012 celkovou částku
241 838 Kč, z toho byla největší položkou výměna měřidel SV a TUV a kalorimetrů
(164 659 Kč).
• Další větší výdaje: revize elektrických zařízení ve společných prostorách domu a
odstranění revizních závad (34512 Kč), zednické práce při výměně nouzového
osvětlení (4759 Kč), inspekční prohlídka a odborná zkouška výtahu (8 538 Kč).
• V roce 2013 se objevily dvě výdajové položky označené jako náklady na vymáhání
dluhů od nájemníků (1250 Kč a 2140 Kč). Vysvětlení ponecháno na diskuzi (viz bod 8).
• Zpráva byla přijata (hlasování: 24 pro, 0 proti, 0 se zdrželo hlasování).
3) ZPRÁVA O HOSPODAŘENÍ, SCHVÁLENÍ ÚČETNÍ UZÁVĚRKY ZA ROK 2012
• Písemnou zprávu o hospodaření družstva obdrželi jako přílohu k pozvánce na schůzi
všichni členové družstva. Rekapituloval Libor Kafka.
• Splacená část fondu členských podílů činí 25 924 183 Kč.
• Na běžném účtu je 548 476,78 Kč, na spořícím 429 909,45 Kč (ve fondu oprav je
592 521,80 Kč).
• Celkové dluhy na nájemném činí 116 001 Kč (řešeno průběžně).
• Zpráva byla schválena (hlasování: 24 pro, 0 proti, 0 se zdrželo hlasování).
4) VYPLACENÍ ODMĚN ZA VÝKON FUNKCE ČLENA V ORGÁNECH DRUŽSTVA
• Podán návrh na vyplacení odměn za uplynulý rok v plné výši.
• Návrh byl schválen (hlasování: 24 pro, 0 proti, 0 se zdrželo hlasování).
5) VOLBA STATUTÁRNÍCH ORGÁNŮ DRUŽSTVA
• V tomto roce končí volební období předsedkyně družstva Ing. Naděždy Vackové a
místopředsedy družstva Mgr. Jiřího Machačného.
• Členové družstva byli vyzváni k podání návrhů kandidátů na funkce předsedy a
místopředsedy družstva.
• Na funkci předsedkyně družstva byla navržena Ing. Naděžda Vacková.
• Návrh byl schválen (hlasování: 24 pro, 0 proti, 0 se zdrželo hlasování).
• Na funkci místopředsedy družstva byl navržen Mgr. Jiří Machačný.
• Návrh byl schválen (hlasování: 23 pro, 0 proti, 1 se zdržel hlasování).
6) ZAVEDENÍ JEDNORÁZOVÉHO POPLATKU ZA PRONÁJEM BYTOVÉ JEDNOTKY
• Vzhledem k tomu, že při pronajímání bytových jednotek a následném stěhování
(případně úpravách bytů) dochází k zvýšenému opotřebení společných prostor domu
(majetku družstva), navrhuje vedení družstva zavést s platností od 22. listopadu 2013
jednorázový poplatek za pronájem bytové jednotky ve výši 1000 Kč jdoucí na vrub
pronajímatele – člena družstva. Uvedený poplatek bude započten do výnosu družstva.
• V následující diskuzi byl dán pozměňující návrh v tom smyslu, aby byl poplatek
diferencován podle velikosti pronajímaného bytu.
• Konečný návrh: S platností od 22. listopadu 2013 se zavádí jednorázový poplatek za
pronájem bytové jednotky 500 Kč v případě bytové jednotky o velikosti 1 + KK a
1000 Kč v případě všech ostatních bytových jednotek.
• Návrh byl schválen (hlasování: 23 pro, 0 proti, 1 se zdržel hlasování).
7) REKAPITULACE DODRŽOVÁNÍ DOMOVNÍHO ŘÁDU
• V poslední době narůstá nepořádek ve společných prostorách domu (vstupní prostory,
výtah).
• Mezi nejčastější problémy patří bezohlednost některých nájemníků, kteří neuklidí
případné znečištění po svých psech. Rovněž při vynášení odpadků je třeba věnovat
pozor tomu, aby obaly na odpadky nepropouštěly nečistoty a neznečišťovaly společné
prostory při cestě z bytu ke kontejneru.
• Chodby nejsou odkladištěm nepotřebných věcí. Pokud někdo má ve společných
prostorách nějaké věci (netýká se kol atd. v kočárkárně), je povinen je uklidit. Pokud se
tak nestane do konce roku k 31.12.2013, budou tyto věci vyhozeny.
• Velkoobjemový odpad (např. z rekonstrukce bytu nebo nepotřebný nábytek) patří do
sběrného dvora. Nelze ho jen postavit ke kontejneru.
• Pro papírové krabice je určen kontejner na tříděný odpad. Pokud ho někdo z nějakého
důvodu nevyužije, je třeba z ohleduplnosti k ostatním krabici alespoň sešlapat, aby
nezabírala objem celého kontejneru.
• Jediným nástrojem může být všímavost všech obyvatel domu.
8) DLUHY, PROVOZNÍ ZÁLEŽITOSTI, DISKUZE
• Dluhy
o Pan Kafka vysvětlil položky účtované družstvu za vymáhání dluhu v průběhu
roku 2013 (viz bod č. 2). Předsedkyně družstva vyjádřila nespokojenost s tím,
že zástupci družstva nebyli o finančních podmínkách uvedených kroků
informováni. Pan Kafka námitku uznal. Uvedené položky budou správcem
vzaty zpět. Do budoucna budou domluveny konkrétní podmínky v této oblasti.
• Nefunkční hlavní uzávěry vody
o Od minulé schůze žádný nájemník o potřebě výměny hlavních uzávěrů
z důvodu koordinace neinformoval.
o Opět je dána lhůta do konce roku, aby tak nájemníci učinili. Výměna bude
naposledy provedena na náklady družstva. Od 1.1.2014 budou náklady
spojené s výměnou ventilů hrazeny již členem BD. Informace zašlete na
správu bytů nebo mailem na adresu kolousek.m@seznam.cz.
• Oprava povrchové úpravy balkónů
o Opět nikdo ve smyslu zápisu z minulé porady neinformoval o potřebě opravy
svého balkónu.
o Pokud někdo má zájem, ať zašle informaci (nejlépe s fotem příslušného místa)
na správu bytů nebo mailem na adresu nada.vackova@gmail.com.
• Změna stanov
o V souvislosti s možným přijetím nového Občanského zákoníku bude třeba
připravit změnu stanov družstva. Tento bod bude zařazen na příští členskou
schůzi v roce 2014.
V Liberci 21. 11. 2013
Ing. Naděžda Vacková, Mgr. Jiří Machačný,
předsedkyně družstva místopředseda, zápis